Presentatie Historisch Jaarboek Schipluiden 2015

Hierbij nodigen wij u uit voor de presentatie van het Historisch Jaarboek Schipluiden 2015 op zaterdag 30 april 2016 om 16.00 uur in de Dorpskerk van Schipluiden, Dorpsstraat 3 (inloop vanaf 15.30 uur).

omslag2015PROGRAMMA

1. Welkom;
  2. Totstandkoming en inhoud van het jaarboek;
  3. Leven en werk van dominee Antonius Hambrouck in Schipluiden (1632-1647) en op Formosa (1648-1661), een van de artikelen in het jaarboek;
  4. Arnoud Rodenburg, burgemeester van de gemeente Midden-Delfland, speelt op het orgel een oud kerklied;
  5. Hoe ds. Hambrouck een held werd in de Nederlandse geschiedenis. Start van de actie voor de realisering van een gedenkteken (bijv. een plaquette) in de kerk van Schipluiden en in een kerk in Madou (Taiwan);
  6. De burgemeester speelt op het orgel een vaderlands lied;
  7. Overhandiging van het eerste exemplaar van het Historisch Jaarboek Schipluiden 2015 aan mevr. Erika Dibbets-van der Roest, predikant van de Protestantse Gemeente Schipluiden;
  8. Drankje.

De leden en vrienden van de Historische Vereniging en de zusterverenigingen die aanwezig zijn, kunnen een exemplaar van het jaarboek na afloop kosteloos meenemen. In de kerk is een kleine expositie ingericht met boeken over de geschiedenis van de Nederlandse periode op Formosa en over dominee Hambrouck.

Ophalen jaarboek

Vriendelijk verzoek aan de leden en vrienden die niet bij de presentatie aanwezig kunnen zijn om het jaarboek in de komende weken op te halen in Museum Het Tramstation, Otto van Zevenderstraat 2. Openingstijden: woensdag, zaterdag en eerste zondag van de maand van 14.00-16.00 uur (dus ook op 1 mei).

De tentoonstelling over ‘Kerkenpaden in Midden-Delfland’ wordt verlengd tot eind augustus 2016.